Onze school

Waar kinderen groeien in zelfstandigheid
Openbare Basisschool (OBS) de Reigersberg is een openbare basisschool in Rilland. Een school waar iedereen welkom is en waar geleerd wordt in een groene omgeving. Wat heel fijn is op onze school, is dat ouders heel betrokken zijn. Er is een heel actieve activiteitencommissie, een klankbordgroep, een medezeggenschapsraad. Er zijn ouders (en grootouders) die helpen bij het groenonderhoud of die bankjes maken voor op het schoolplein. Daardoor zijn er hele korte lijntjes tussen ouders en leerkrachten en dat werkt des te prettiger.

Eén van de meest bijzondere dingen van Reigersberg is Reigertijd. Eén keer per week mogen kinderen aan de slag met de opdrachten die ze zelf kiezen. De één wil een portret schilderen, de ander gaat koekjes bakken of pakt een technische uitdaging. Na de opdracht zorgen ze voor een evaluatie en vullen ze hun portfolio. Op deze manier werken we aan zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Ook wordt er nauw samengewerkt met kinderopvang Kibeo, die gevestigd is in ons schoolgebouw.

Hoofdweg 50A
4411AR Rilland