Zorg & kwaliteit

Kwaliteitsbeleid in ons onderwijs wordt gekenmerkt door het 4-D model: Data, Duiden, Doelen, Doen. Dit model is een gestructureerde aanpak om de onderwijskwaliteit te verbeteren en te waarborgen. Hier is een overzicht van hoe dit beleid wordt geïmplementeerd:

1. Data
    - Op schoolniveau verzamelen we gegevens door middel van diverse toetsen en evaluaties.
    - In de klas verzamelt de leerkracht data op groeps- en leerlingniveau, bijvoorbeeld via observaties en toetsresultaten.

2. Duiden
    - De verzamelde gegevens worden geanalyseerd om inzicht te krijgen in de huidige situatie.
    - Op schoolniveau worden trends en aandachtspunten geïdentificeerd.
    - In de klas analyseert de leerkracht de prestaties van de leerlingen om hun individuele behoeften te begrijpen.

3. Doelen
    - Op basis van de analyse worden concrete doelen gesteld.
    - Op schoolniveau worden deze doelen vastgelegd in een jaarplan dat richting geeft aan de onderwijsactiviteiten en verbeterpunten voor het komende jaar.
    - In de klas stelt de leerkracht doelen voor zowel de groep als individuele leerlingen om hun leerproces te bevorderen.

4. Doen
    - De gestelde doelen worden in de praktijk gebracht.
    - Op schoolniveau worden de geplande activiteiten uitgevoerd en worden de voortgang en resultaten gemonitord.
    - In de klas implementeert de leerkracht acties om de doelen te bereiken, waarbij voortdurende evaluatie plaatsvindt.

Extra Ondersteuning:

- Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft, wordt dit door de leerkracht gesignaleerd.
- De intern begeleider stelt samen met de leerkracht een apart handelingsplan op voor deze leerling. Dit plan is specifiek afgestemd op de behoeften van de leerling en bevat gerichte interventies om hun leerproces te ondersteunen.

Door deze systematische aanpak kunnen scholen en leerkrachten effectief werken aan kwaliteitsverbetering en de leerprestaties van leerlingen optimaliseren.

Hoofdweg 50A
4411AR Rilland