Beleid

Beleid op onderwijs gericht op individuele ontwikkeling zou de nadruk moeten leggen op zowel basisvaardigheden als creatieve vakken. Dit betekent dat naast essentiële vaardigheden zoals lezen, schrijven en rekenen, ook vakken die creativiteit stimuleren, zoals kunst, muziek, en drama, belangrijk zijn. Deze combinatie zorgt ervoor dat leerlingen niet alleen de nodige kennis en vaardigheden verwerven, maar ook de kans krijgen om hun talenten te ontdekken en ontwikkelen. Digitale geletterdheid, d.w.z. vaardigheden in het gebruik van technologie en digitale media, maken een belangrijk onderdeel uit van ons onderwijs.

Tijdens de Reigertijd, een periode die gekenmerkt wordt door een focus op persoonlijke groei en ontwikkeling, zou het onderwijsbeleid de volgende speerpunten kunnen omvatten:

1. Creatieve vakken
    - Kunst en cultuur: Schilderen, tekenen, beeldhouwen, en kunstgeschiedenis.
    - Muziek: Instrumenten bespelen, zingen, en muziektheorie.
    - Drama en theater: Acteren, regisseren, en theaterproductie.
    2. Individuele ontwikkeling:
    - Persoonlijke groei: Emotionele intelligentie, zelfbewustzijn, en zelfvertrouwen.
    - Zelfstandig leren: Onderzoekend leren, kritisch denken, en probleemoplossende vaardigheden.
    - Sociale vaardigheden: Samenwerking, communicatie, en respect voor diversiteit.

Door dit beleid te implementeren, wordt een benadering van onderwijs bevorderd, waarbij leerlingen niet alleen cognitief, maar ook op persoonlijk en creatief vlak kunnen groeien.

Hoofdweg 50A
4411AR Rilland